zondag 20 november 2016

Een fijne week!

Het was een hele fijne week in onze klas!! Er zijn heel veel beelden om jullie dat te laten zien!
We begonnen sportief met de jaarlijkse wintersportdag. Bounceball, hockey, smash-volley, badminton en schaatsen stonden op ons programma. Beelden van onze actieve vierdeklassers zie je hier.


We hebben verschillende nieuwe dingen geleerd en weten nu dat er breuken zoals 5/3 bestaan, dat een tekst een inleiding, kern en slot heeft, dat we blij zijn dat we niet leefden in de periode van de eerste wereldoorlog,... Verschillende kinderen hebben de leesmicrobe te pakken en zijn vrijwillig bij de juf komen lezen tijdens het hoekenwerk om te tonen hoe goed ze geoefend hebben! Geweldig!!

Klasfotograaf Nore heeft verschillende foto's getrokken deze week. Hier zie je enkele impressies van het leven in onze klas door haar ogen.



De kinderen kijken elke week heel hard uit naar de knutselles. De meesten zijn heel graag creatief bezig. (en de juf ook! ;-)) Vorige week was er een speciale opdracht : ze kregen een thema (poppies, oorlog) en een tafel vol materialen. Nadat enkele voorbeelden van kunstwerken getoond werden, mochten de kinderen zelf kiezen welke materialen en welke technieken ze gebruikten. Allemaal verschillende kunstwerken is het prachtige resultaat!



Eén activiteit die vrijdag op het programma stond, was toch wel de kers op de taart van deze week : voor het eerst ging het tandemlezen met de eersteklassers door! Jammer genoeg heb ik geen foto's van de blinkende ogen achteraf toen de vierdeklassers enthousiast kwamen vertellen over hoe ze het vonden. Ze hebben er écht van genoten en deden het geweldig goed!!! Hier zie je de beelden van onze mini-meesters en mini-juffen in actie.


Dinsdag is het de laatste keer dat we gaan zwemmen voor de winter begint. Zorg dat je je fiets, zwemgerief én badmuts bij hebt!!
Een welgemeende dankjewel aan de ouders die ons de voorbije zwemdagen begeleid hebben naar het zwembad!!! Bedankt voor jullie tijd en moeite!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten