Deze week was een week met leuke, actieve, creatieve en leerrijke momenten! We sportten de pannen van het dak, gingen zwemmen, naar de bib, knutselden een symbolische kader, leerden over de wereldoorlogen, ontdekten de dt-regel, zijn volop de dt-regel aan het trainen, werkten sprong 4 in ons rekenboek af, hadden vrijdagmiddag toneelrepetitie,... Het was een boeiende week!
De fotografen legden enkele momenten vast.
We beginnen stilaan wat leerstof te herhalen. Voor rekenen hebben wij een mapje met enkele bundeltjes vol oefeningen meegegeven. Het is NIET onze bedoeling dat de kinderen die allemaal maken! Ze moeten elke oefening bekijken en er de helft van maken. Zo kunnen ze zien of ze dit kunnen of niet. (de andere helft kan je eventueel nog gebruiken als extra oefening net voor de toets)
Als de kinderen oefeningen tegenkomen die ze niet begrijpen, duiden ze die best aan (met kruisje of fluo). De week voor de toetsen hebben we enkele vragenuurtjes ingepland en op die momenten leggen we alle onduidelijkheden nog eens rustig uit. Op deze manier zetten de kinderen een volgend stapje in het 'leren leren'.
Zijn er nog (groot)ouders die tijd en zin hebben om dinsdagnamiddag tussen 13u15 en 15u voor te lezen aan onze vierdeklassers? (zie briefje voorleesweek) Contacteer zo snel mogelijk één van de juffen! Dankjewel!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten