vrijdag 26 maart 2010

De 3 wijzen...

De kinderen kregen de opdracht om tegen volgende woensdag een verhaaltje te komen vertellen. Dit is iets gelijkaardig met de laatste ronde van het tv-programma "De drie wijzen" dat een (heel) aantal jaren geleden te zien was. Voor alle duidelijkheid : ze moeten 1 (!!!) verhaal vertellen dat ze (al dan niet!!)in hun omgeving meegemaakt hebben. Het mag iets spannend, grappig, gewoon, ongelooflijk, verzonnen... zijn. Ze moeten het proberen overtuigend te vertellen en de rest van de klas moet raden of het verhaal echt gebeurd is of niet. Op die manier maken we woensdag een spel van onze spreekles in het thema "Lachen en laten lachen". (Dat we met dit taalthema bezig zijn, hadden jullie misschien al wel gemerkt...)

Prettig weekend!!!! Voor sommigen : tot morgen op de scholencross...

5 opmerkingen:

  1. Ik ben heel blij dat ik de eerste1 prijs had

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Femke zei:
    OK ik heb al een 3 wijzen verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is super dat we de drie wijzen gaan doen ik heb er al een paar herhalingen van gezien en die waren super leuk.
    Dat beloofd dus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb er al lang een al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang

    BeantwoordenVerwijderen